torsdag 17 juni 2010

Växtmörderskan





Igår fick jag äntligen ändan ur och klippte gräsmattan. Det är bra av flera anledningar, nu är jag och grannen nästan i synk med våra gräsmattor och eftersom det inte finns en riktig gräns mellan dem så ser det ju trevligare ut. Dessutom ser det så mycket trevligare ut med klippt gräs, så det kan jag ju njuta av fram till helgen. Sen lär det nyklippta utseende redan börjat växa bort..

Efter detta borstade jag hunden och klippte klorna på honom medan han led så synligt och tydligt han kunde. Sen borstade jag katten och han håller ju på att krypa ur skinnet av lycka när jag gör det även om han med jämna mellanrum tycker att det är kul att bli arg på borsten. Under tiden som han gör kullerbyttor runt mig och spinner som en hel traktor står Turre med ett häpet uttryck och stirrar på honom, han verkar inte för sitt liv förstå hur någon kan gilla att bli borstad.

Sen skulle jag plantera om tomatplantorna och chilin, ja och gurkplantorna som ju blommar och allt redan. Men då visade det sig att de allihopa under dagen torkat till oigenkännlighet. Jag planterade om de som fortfarande såg ut att ha en chans och nu återstår det att se om de hämtar sig. De andra har ändå fått vatten och vi får se om de svarar på första hjälpen.

Jag tog det lugnt resten av kvällen och tittade vidare på The West Wing säsong två.

Inga kommentarer: