måndag 21 juni 2010

Det är fredagskväll

På fredagen hade jag inget planerat och istället för att hetsa runt för att hitta på nåt kul att göra bestämde jag mig för att ta det lugnt och ha lite tråkigt. Jag tog fram lite grejer och fixade ett hemma-Spa, lite fotbad och filning av fötterna, lite peeling och sånt i ansiktet och slängde in en maskin tävtt också när jag ändå var igång. Då får jag ett sms av L att hon T och en annan kompis är på Ullis. Ja, då kan jag ju inte sitta hemma om det finns roligare saker att göra. Fixade kvickt iordning mig och väntade på att den fördömna tvättmaskinen skulle bli klar. Slutligen gav jag upp och åkte och höll tummarna för att tvättmaskinen skulle stå stilla utan att börja brinna medan jag var borta. Precis när jag närmar mig Ullis ser jag La gå utefter vägen och möter upp honom när jag parkerat bilen. Han följer med in på Ullis och tar en öl.
En underlig kväll blev det på många sätt. Träffade en hel del underliga människor, inte otrevliga på något sätt, men underliga... Jag bestämde mig för att ta en titt på Magget när jag ändå var nere i byn, L och T åkte hem med en taxi. Där träffade jag min favoritvakt som jag inte har sett sedan i december så jag stod mest och pratade med honom. Han är ju liksom jag normal, nykter och trevlig. Trevligare att umgås med helt enkelt.
Jag var hemma vid 3 på morgonen och kom i säng vid 4.30.

Inga kommentarer: