tisdag 8 juni 2010

Må-bra-symboler




Runt mina handleder sitter totalt tre armband och de betyder alla en hel del för mig trots att det egentligen bara är billigt skräp. Runt vänster handled sitter ett armband med träpärlor på. Det köpte jag i Bangkok i januari. Jag köpte ett likadant armband till J för att han inte skulle glömma att han lovat att komma till Sverige för att hälsa på mig. Varje gång han ser det ska han minnas att han lovat, varje gång jag ser mitt ska jag minnas att tjata på honom om ett datum.

Det andra armbandet på vänster handled är köpt i Sydafrika och är flätat av Elefanthår. Det symboliserar egentligen "bara" en förverkligad dröm. Sen jag var 15 år och blev ombedd att framkalla en väns gamla svart-vita negativ, tagna för länge sedan i Afrika, ja, sedan dess har jag längtat dit. Längtat efter att få se alla dessa fantastiska djur på riktigt.
Armbandet runt höger handled är bara en vecka gammalt och jag fick det av min "brors" fru. Den har inget symbolvärde direkt, jag bara älskar det för att det var från henne.

På insidan av höger handled sitter tatueringen jag fick gjord i Bangsaen, Thailand i januari i år. De som känner mig förstår innebörden av den, men för mig personligen betyder den något mer. Det är liksom en stjärna i kanten för mig, men vad det handlar om vet bara jag. Nästa gång jag åker till Thailand måste den fyllas i, men det är kärt besvär.

Inga kommentarer: