tisdag 29 juni 2010

Varm arbetsdag och säsongens sista quiz

Jag undrade igår varför jag inte blev upprörd för ett par månader sedan när det bestämdes vilka kontor som skulle få air condition och mitt inte var ett av dem. Då skakade jag av mig det och sa att det var helt okey eftersom mitt kontor aldrig ligger i direkt sol. Men eftersom jag på grund av min knäppa hund måste sitta med dörren stängd hela dagarna så blir det nästan outhärdligt. Jag öppnar fönstret men det hjälper ju inte så mycket när det inte blir något som helst drag någonstans ifrån. Hjärnan blir trögflytande och har svårt att jobba i värmen, man får vara glad över att man är ledig en del av den varma tiden.

På kvällen hämtade jag upp Jo och vi åkte in till Tudor för säsongens sista quiz. Våra nya medlemmar i laget var där och hade tagit med sig mamma med sambo vilket gjorde att vi blev fullt lag med mig, Jo och J. Det var en riktig svårt avslutningsomgång och vi hade bara 38 poäng i slutänden. Men ett lag som också brukar ligga i framkant hade faktiskt bara 36 poäng. Det var så svårt att det knappt var roligt ens, så nu känns det faktiskt skönt med lite paus så att man blir lite mer taggad till i höst.

2 kommentarer:

pippi sa...

Halloj.
Följer din blogg och läst om era quiz. Måste ju säga att jag blir bara mer¨å mer nyfiken på dessa ;-)
Hoppas du får en riktigt bra sommar!

Kram pippi

Nova sa...

Ja, då får du väl hänga med i höst då :-) Men påminn mig för jag kommer att glömma. Om du kommer är vi snart ett hel Bukelag...