fredag 4 juni 2010

Avslappnad vårutflykt i fint väder











Redan på morgonen fick vi börja förbereda kött, sallad och grejer till personalens vårutflykt med grillning som vi skulle påbörja strax före lunch. Vi hade ordnat med dricka, benfri kotlett, utskuren biff, kycklingfilé, chorizokorvar och halloumi-ost. Det fanns också grönsaker att grilla, aubergine, squash, champinjoner, solo-vitlökar och rödlök. Sen fanns det mozzarellasallad med tomat, olivolja och basilika, sås, bröd, smör och aromsmör. Det fungerade bra, alla fick grilla åt sig själva och vi tycktes inte ha glömt något alls trots att vi hade fixat allt så fort och var tvungna att packa ihop allt och transportera det till en allmän äng där vi samlades för att ha kul.
Vi hade också förberett för 5-kamp och dessutom fria lekar. På vägen till ängen fick de göra en tipspromenad med 20 frågor och sen hade vi fyra till grenar på plats. En gren var att spotta gelegrodor, en var att kasta strömmingar, en skulle man pricka min hunds leksaker i en hink och sista grenen som tog längst tid var snigelrace. När folk kom fram till ängen skulle de alla ha med sig en varsin snigel med skal. Sen märkte vi alla sniglarna med "ägarens" namn och placerade dem i en ring på ett ark papper. 1-2 timmar senare mätte vi hur långt från ringen de olika sniglarna kommit. Det vinnande laget hade ett snitt på 2,12 meter, det är ju riktigt bra. Fast sanningen att säga så tyckte nog sniglarna att det var lite väl varmt, för de flesta grävde ned sig i gräset och väntade på bättre tider. Under tiden lekte folk med frisbees, fotbollar, volleybollar och tennisboll och brännbollsrack. Turre fick hjälpa till att hämta bollar som folk sköt iväg med brännbollsrack, så han var också nöjd.
Sen det som räddade min dag var att så många av mina kollegor hjälpte oss att packa ihop, transportera och sedan packa upp grejerna när vi kom tillbaka. Ofta får den som anordnar fixa det själv, men nu hjälpte många till och det gick på rekordtid, upplockningen tog nog inte mer än 5-10 minuter så jag kom hem i rimlig tid.
Väl hemma var jag och hunden helt slut och gick och lade oss en stund. Dessvärre drömde jag fruktansvärda mardrömmar om min kompis hund och vaknade med hjärtklappning. Sen tog jag äntligen itu med fotoboken jag har försökt att få klar. Jag började om från början och lyckades få till det helt okey. Nu får det vara så... Däremot lyckades jag inte skicka iväg beställningen, jag ska försöka göra det från jobbet istället.

Inga kommentarer: