måndag 7 juni 2010

Tider som flytt och vänner som finns kvar


Nu har jag dravlat en del om Thailand 2004-2005 och det tänkte jag fortsätta med en stund till. När vi kom dit i slutet av december så åkte vi först till Bangkok och där stannade vi över nyår, jäklar vad kul vi hade. Mitt nyårslöfte var att dansa på podiet med barflickorna och det gjorde jag om än påklädd. De andra tjejerna i sällskapet hängde på upp och bartjejerna lärde oss hur man dansar runt stången. Attans vilken träningsvärk man hade i låren dagen efter... Vi förstod inte riktigt varför J's bror och hans familj stirrade så konstigt på oss när vi efter en långhelg i Bangkok åkte till dem i Bangsaen, men när vi tittade på bilderna när vi kom hem så förstod vi. Det fanns förstås flera anledningar att undra över både vårt utseende och vårt beteende. Vi kunde bara inte sluta skratta... vi skrattade så att vi var tvungna att stötta varandra genom kvarteret till huset där vi skulle bo. Vi var också enormt hålögda och rödögda. Vi har kommit fram till att de troligtvis trodde att vi var höga.
När vi efter ungefär två veckor till åkte tillbaka till Bangkok eftersom jag skulle resa hem, så såg vi betydligt fräschare ut. Där träffade vi nya vänner och trots att vi bara umgicks den kvällen och festade tillsammans höll jag och en av killarna kontakt per telefon och sms och när vi var i Thailand i januari så mötte vi faktiskt upp för middag, snack och lite drinkar 5 år senare och nu fick jag precis ett mail där han återigen lovar att han kommer hit och hälsar på i sommar.
Tänk att man kan bli så goda vänner på en utekväll i Bangkok!

3 kommentarer:

JCMAS sa...

Ja. Vi har verkligen hållt kontakten. Senast i februari bjöd C mig och sonen att komma och hälsa på i Hong Kong.

Det funkade nu inte, men ändå.

Det har gått några år nu och det har ändå inte runnit i ut i sanden. Det var en magisk kväll.

Nova sa...

Ja, för att inte säga en magisk resa!

JCMAS sa...

Ja.. verkligen....

:)