onsdag 16 juni 2010

Quizmåndag

I måndags var det dags för quiz igen och den här gången skulle vi ha två nya medlemmar i laget, en internetvän och hennes sambo skulle möta upp. De visade sig vara jättegulliga och dessutom rätt smarta och allmänbildade. Men det räckte inte för att väga upp att vi andra hade en dålig dag, vi slutade på 35 poäng och det är verkligen rysligt dåligt. Jag hade tidigare på eftermiddagen fått mina beställda fotoböcker i brevlådan och det blev riktigt häftigt. Jag har också beställt en kanvasförstoring och valde bilden T tyckte att jag skulle välja. Den tavlan ska jag hämta ut på posten i eftermiddag efter jobbet. Böckerna innehåller 250 bilder som jag själv har tagit och de blev faktiskt jättehäftiga. Det hade säkert gått att göra upplägget bättre, men jag la ju ned en del tid på den och gav slutligen upp. De flesa tycker att det är en kul idé och undrar hur jag har gjort. Jag beställde av Printlife och laddade ned ett program hos dem, lade in bilderna och gjorde designen av boken, klickade på deras beställningsknapp och skickade designen, bilderna och beställningen till dem. Knappt två veckor senare har jag nu böckerna i handen. Det kostade knappt 450:- / bok inklusive frakt. Men då hade jag också en hel del bilder och följdaktligen en hel massa sidor. Mitt nästa projekt blir nog en Stockholmsbok. Men nu har jag så många idéer till böcker att jag knappt vet var jag ska börja.
Så här blev förresten tavlan med de andra bilderna.

Inga kommentarer: