fredag 4 juni 2010

Att vilja vara överallt samtidigt


På jobbet på eftermiddagen planerade jag och en kollega torsdagens vårutflykt för personalen. Av en massa anledningar hade det bestämts under tisdagen att vi skulle ha den på torsdagen, så det var ont om tid. Vi satte oss att planera inköp, lekar, logistik och inbjudningar. Senare på eftermiddagen åkte vi till Axfood Snabbgross i Solna och fyllde bilen till taket med grejer och mat. Dessutom skulle min kollega ha privat fest på lördagen, så han handlade till det också.
Själv hittade jag amerikansk sikrom för 149:-/½ kg så jag var också nöjd, dessutom hittade jag Westfahler-Skinka och köpte den till ett riktigt bra pris. På vägen tillbaka stannade vi på Systembolaget och köpte lite öl och cider också.

Sen på kvällen hade jag min vana trogen låtit min tankspriddhet röra till det för mig. Jag hade åter igen bestämt att träffa S för middag i stan samma dag som jag skulle ha pysselkväll med tjejerna. Jag är ju sån att jag inte vill missa några tillfällen till att ha roligt och blev följdaktligen stressad av situationen. Försökte flytta dejten med S men hon skulle åka hem till England för en vecka på torsdagen. Jag lovade att fixa det och möta henne inne på Tudor klockan åtta.
Jag var lite tidig till pyssel eftersom jag hade dåligt samvete, men de andra var istället sena. Redan vid kvart i åtta var jag tvungen att åka och tjejerna blev inte glada på mig, jag hade ju lurat dit dem tyckte de och det är ju förvisso på sätt och vis sant, men nog kan de roa varandra en kväll?
Lite sen blev jag till Tudor men det var S beredd på, sen beställde vi en halv grillad kyckling att dela på och snackade förstås i munnen på varandra som vanligt. Det är underligt hur mycket man kan ha att prata om med en och samma person. Det var så pass lugnt att P som serverade oss kom och satte sig och snackade skit med oss i omgångar. S tjatade på honom att hon ville ha en jubileums-t-shirt, en sån som jag fick i lördags och efter att ha retats en stund så lovade han henne en när de får in nya, hon blir den sista som inte behöver betala för sin.
Sen kom långa P in och vi snackade skit en stund, men eftersom S haft ett par riktigt stressiga veckor bakom sig så höll hon nästan på att somna, så jag skjutsade hem henne och åkte sen hem själv.

Inga kommentarer: