tisdag 29 juni 2010

Livräddaren internet

Jag ska erkänna en pinsam sak...
Jag kan laga de mest komplicerade maträtter och jag gör det väl. De flesta gillar min mat och jag är bra på att baka också. Men något som jag aldrig har behärskat är att koka ägg.
Men nu för tiden finns ju räddningen på nätet!
Så jag googlade och hittade kokaägg.se
De har till och med en timer man bara klickar på, sen ringer den när det är dags att ta av äggen och hälla av vattnet. Det fungerade alldeles utmärkt faktiskt. Men jag undrar fortfarande varför det ska vara så svårt för mig att minnas hur länge olika typer av ägg ska koka...

1 kommentar:

Anonym sa...

Det enklaste är det svåraste! Dessutom är alla ägg olika stora... Det gör det ännu värre att hålla koll. Mitt bästa ägg-tips: Är det NÅN vara man ska köpa ekologisk är det ägg. Det är ENORM skillnad på eko-ägg och icke-eko-ägg. Men kokningen gör jag som du: Kollar upp innan. Vi smarta brudar behöver inte lägga några j*vla äggkoktider på minnet. ;o)