onsdag 16 juni 2010

Kalas och migrän

I tisdags blev det stressigt men ganska kul på jobbet, det hände spännande saker kan jag lova. Dessutom var jag tvungen att gå lite tidigare för att snygga till mig för en 65-årsfest. Jag hade lite huvudvärk men tog två panodil och trodde att det skulle ordna sig. Efter lite om och men kom brorsan med fruga förbi hemma hos mig och vi tog min bil in till stan. Det var rätt mycket köer, det brukar det sällan vara just in till stan, det brukar mest vara kö ned mot Essingeleden. Det tog oss trots allt bara 40 minuter tills vi stod utanför Villa Källhagen där kalaset skulle vara. Det var en man vi jobbat med i många år som fyllde år och de bjöd på en fin buffé med goda smårätter. Jag hamnade vid ett bord med mina syskon och deras respektive och med två vänner till jubilanten som jag aldrig träffat förr. Vi hade riktigt trevligt, vännerna var kul och kvicka att hänga på oss. Men efter bara drygt en timme insåg jag att huvudvärken inte alls gick åt rätt håll utan var på god väg att utvecklas till fullskalig migrän och illamåendet började smyga sig på.
Jag var därför tvungen att tacka för mig och köra hemåt innan det blev så illa att jag inte skulle kunna köra. Vägen hem var jobbig och så snart jag kom innanför dörren lade jag mig att vila för att förhoppningsvis få bort migränen. Men snart insåg jag att det inte skulle gå utan mina tunga mediciner och jag satte en spruta i benet. Någon timme senare mådde jag mycket bättre, men det värkte ordentligt i nacken fortfarande. Jag tog det alltså lugnt resten av kvällen och tittade lite på The West Wing tills jag gick och lade mig för natten.

Inga kommentarer: