tisdag 1 juni 2010

Mina knasiga kollegor del 2

Ja, jag berättade ju om min knasiga kollega som gör dockor av sig själv när han går på pappaledighet. De andra kollegorna är också rätt knasiga och man får sig en del skratt ibland.
Som brorsan uttryckte det en gång, vi är ett och samma företag, avdelningarna har till och med barn ihop... Vad han menade är att en av tjejerna på "brorsans" avdelning har ett barn ihop med en av killarna på "min". Just nu är det hon som är föräldraledig och självklart kommer hon och hälsar på oss lite då och då.
Killarna på "min" avdelning fick samma dag som hon hälsade på, en påminnelse av kvaliteteschefen att ingenting, han upprepade strängt, -ingenting får vara omärkt. Allt i lokalen måste vara märkt med antingen grön, röd eller orange lapp. Någon halvtimme senare fick han ett mms på sin telefon

Inga kommentarer: