tisdag 29 juni 2010

Hur planerar man en sommar?

Fick just ett telefonsamtal från min "brorsdotter", den grekiska alltså. Hon undrade om jag skulle med till Grekland och när jag i sånt fall skulle åka. Jag tycker att det är så svårt att planera, särskilt nu när det plötsligt blev sommar här hemma. Jag älskar den svenska sommaren, men om jag ska till Grekland med denna härliga familj så blir det helt enkelt att åka på sommaren, så då gör jag det. Men mitt i sommaren ska jag ju till England och jobba en vecka, så för att hinna hem till dess måste jag typ åka imorgon... Vår semester börjar för övrigt inte förrän om 1½ vecka egentligen, men eftersom jag ska jobba på semestern kanske de släpper iväg mig. Jag vill stanna i Grekland i åtminstone 2 veckor och tjejerna vill ha nån att hålla i handen dit och hem. Så hur gör jag nu? Kanske bäst att snacka med chefen och se vad han säger. Men hur som helst bör jag nog boka båda resorna den här veckan plus hotell i London för de första dagarna, sen ska jag bo hos en kompis under mässan.

Inga kommentarer: