torsdag 10 juni 2010

Dyra resor till och från Amsterdam

Fick just sms från en amerikansk kompis, en som jag hälsade på för, jag tror det är 3 år sedan. Hon ska till Amsterdam mellan 20:e och 27:e Juni och vill att jag möter upp där. Jag har aldrig varit i Amsterdam och vill gärna dit, men det är ju midsommar den veckan... Därför frågade jag om hon inte ville komma hit istället. Nu har vi båda lagt ned en massa tid på att hitta flygbiljetter med rimligt pris så att hon ska kunna komma över. Men den billigaste jag hittade kostade över 2200:- och den hittar jag inte ens vid andra försöket. Resten hamnar på över 4000:-. Inte konstigt att jag aldrig åkt dit tidigare. Om jag hittar den billigare resan finns det nog fortfarande en chans att hon kommer hit och med tanke på att jag tjatat på henne i 3 år att komma hit på midsommar så kan jag inte låta bli att hoppas.

Inga kommentarer: