tisdag 22 juni 2010

Italiensk Risotto och Yetistövlar

Söndagen började riktigt slappt men sen fixade jag Risotto som jag lovat ta med till M. Jag kör hela TV-kock rejset när jag ska laga mat, särskilt om jag ska laga risotto, det blir så mycket enklare då. Hos M skulle vi äta, titta på Brasilien-Elfenbenskusten när de spelade fotboll mot varandra och titta på resten av Sällskapsresan-Snowroller. M mötte mig vid porten och hade de lurviga stövlarna från Sällskapsresan på sig, han såg ut som en yeti. De där stövlarna är verkligen hellöjliga och väldigt kult. Väl uppe i lägenheten fick jag prova stövlarna som vi trodde att Ole haft på sig i Snowroller, de var trots allt storlek 46! När vi senare tittade på filmen visade det sig att det var en av tjejerna som hade dem på sig... Hur sjutton en tjej kan ha stövlar i storlek 46 och lyckas gå i dem är fortfarande ett mysterium, men vi gissar på att hon hade andra skor innanför. Jag hade tippat 2-2 i matchen på vårt jobbtips, så jag var väl inte helt lycklig när det slutade 4-1, men fotboll är fotboll och så jättespännande är det trots allt inte. Även om det blev bråk så att det liknande värsta hockeymatchen i slutet.
M tog en stor matlåda från risotton som blev över och ändå har resten räckt till en middag och en lunch åt mig.

Inga kommentarer: