måndag 7 juni 2010

Att ta porträtt




































Jag älskar att fotografera, särskilt människor. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra med bilderna sen, men jag gillar känslan av att ha lyckats ta bilden som visar personens karisma och kraft. Jag brukar börja med att sätta dem någonstans där de sitter bekvämt och med rymd runt sig, gärna på gräs. Jag använder ett långt objektiv så att de slipper att tänka så mycket på att jag fotograferar. Sen försöker jag få dem att slappna av och skratta. Det finns inget vackrare än en människa som skrattar eller ler avslappnat. Jag tar också bilder på folk när de inte vet att jag fotar dem, men jag vet inte om det tekniskt sett räknas som porträtt? Jag gillar att gå riktigt nära, kan man urskilja varje ögonfrans är det riktigt fint. Jag fotograferar gärna djur på samma sätt. För att ha något vettigt att göra med dem så visar jag nu ett litet urval för er.

3 kommentarer:

Osteopaten sa...

Väldigt fina bilder!!!! Kanske dig jag ska anlita för att få lite foton till min hemsida?!?!?

Kram på dig..:)

Nova sa...

Tack! Ja, det gör jag gärna om vi kan komma överrens om ett tillfälle.

JCMAS sa...

De är superfina....

Saknar mina ungar!! De där som är så långt bort nu..