onsdag 16 juni 2010

Varför Tudor?

En del undrar vad det är för speciellt med Tudor Arms och varför vi som är stammisar där är så lojala och stannar år efter år. Man brukar ju säga att chefen anger stämningen och ägaren Chris är helt klart rätt man på rätt plats. Redan första gången jag var på Tudor kom han fram och pratade med mig eftersom han inte kände igen mig. Redan gången efter hade han koll på vem jag var, var jag bodde och att det är jag som alltid kör. Den här vänliga stämningen finns förstås även hos personalen, som också är kvar år efter år, till och med när vissa av dem har annat heltidsjobb sedan flera år tillbaka. Jag antar att de alla är handplockade och om så är fallet har Chris valt väldigt väl. Stämningen finns att hitta även hos gästerna och du kan gå fram och göra dig vän med precis vem du vill inne på Tudor. Har du en gång pratat med och presenterat dig för någon, ja då räknas ni som vänner och du blir glatt inkluderat i gänget nästa gång du ser dem.
På bilden ser ni delar av järngänget (personalen) som är skälet till varför vi stammisar trivs så bra på Tudor. De är också skälet till varför Tudor lyckats bli utsedda till Världens Bästa Brittiska Pub (utanför Storbrittanien). Det är liksom de sjunger i Cheers, "Where everone knows your name" för så är det på Tudor. De vet vad du heter, vad du dricker, var du bor och så vidare och om du träffar dem när de inte jobbar så umgås de gärna med dig över en öl.

Inga kommentarer: