tisdag 1 november 2011

Att resa är inget kul förrän man än framme...

På fredagen blev det stressigt på jobbet, en massa behövde vara klart och iordning innan jag gick hem. Jag kom också ihåg att fixa automatiskt meddelande på mailen om att jag inte var på kontoret, det underlättar när man är borta ett tag. Risken är ju annars att vi missar nåt viktigt eller att någon kund tror att man ignorerar dem. Det var faktiskt enklare att göra den inställningen från telefonen än att göra det på outlook från jobbdatorn. Jag visste att det skulle bli minst lika stressigt när jag kom hem, svampen var fortarande inte rensad och klar och jag hade ju packning och städning att göra också. När jag kom hem var jag däremot så genomtrött att jag hade svårt att få något alls gjort men jag diskade, städade undan och öppnade posten för att se att det inte var något viktigt där. Sen kom syrran förbi som hastigast för att lämna en shoppinglista till mig och lite "bantburkar", make up som man faktiskt får ersättning för om man återlämnar burkarna, men det får man inte i Sverige så jag brukar ta med dem när jag åker utomlands och byter in dem mot läppstift eller ögonskugga åt henne. När hon åkt lade jag in några räkningar för betalning och sen fortsatte jag med svamprensningen. Den här gången "smälte" jag svampen och frös den. Sen städade jag ur kylskåpet och tog bort grejer som skulle bli dåliga medan jag var borta och sen tog jag ut alla sopor. Eftersom det skulle bli en så jättetidig morgon så lämnade jag Turre hos mamma och pappa vid 22 ungefär och sen åkte jag hem igen och började packa. På eftermiddagen hade min kompis P ringt och undrat när jag skulle komma till Reno och när jag skulle flyga och så. Det visade sig att jag skulle komma till Heathrow ungefär när han skulle dit men av någon anledning skulle han med en tidigare flight... troligtvis hade jag bara valt den billigaste vägen och jag visste inte ens om den tidigare flighten. Men vi skulle i alla fall få en chans att ses innan han åkte och sen skulle vi inte ses förrän på söndagen i Reno.
Jag kom i säng alldeles försent, runt 2 ungefär och sen kunde jag inte ens sova...

Inga kommentarer: