måndag 21 november 2011

Jag i närbild


På måndagen kollade jag som vanligt på de nya hemligheterna på postsecret.com och som vanligt är det rörande, skrämmande, roligt och gulligt allt i en salig blandning.



Det händer att jag smsar när jag kör fast jag känner att jag blir en farlig bilförare, men jag "måste" ju bara svara på smset jag fick... Nej, låt oss göra en pakt, vi struntar i att svara på sms just när vi kör, okey? Det där med katten tyckte jag var jätteroligt för övrigt och det där med chefen också.


På eftermiddagen fick jag som tur var en tid hos naprapaten M, han ställer alltid upp om han kan när det krisar. Han undrade vad sjutton jag pysslat med eftersom min nacke hade hoppat iväg åt båda håll, men jag kan inte komma på att jag gjort något utöver det vanliga...

Han fixade i alla fall till min nacke och nu ska jag förhoppningsvis känna mig bättre och slippa fler migränanfall.

När jag kom hem från jobbet var jag helt slut och höll på att somna där jag satt, så jag gick och lade mig. Jag stängde av ljudet på telefonen för att inte bli störd så jag ställde inget larm, det var ju liksom ingen idé om man inte har ljudet på. Jag tvärsomnade och vaknade 2 timmar senare! Oj, nu attans var det bråttom! Jag hoppade in i duschen , sminkade mig kvickt som en virvelvind och hann faktiskt i tid till quizzet, men någon middag hade jag ju inte haft tillfälle att äta. Jag som har så jäkla dåligt med pengar nu, till och med krediten är slut. Jag vann ju tävlingen på Tudors Halloweenparty och då fick jag ju ett presentkort på 200:-, men det kunde jag inte hitta i paniken när jag skulle åka hemifrån.

Lagom tills jag betalat mat och dricka på Tudor och skulle lägga ned kvittot i plånboken, då hittade jag det, det låg i sedelfacket...
Jag spelade med G och M och de två tjejerna T och A. T känner jag igen men har aldrig haft tillfälle att prata med henne, men hon verkar jättetrevlig. A har jag aldrig träffat tidigare men hon ska med till Italien på torsdag.


Vi lyckades långt över min förvöntan med quizzet och kom faktiskt 3:a med 40 poäng, men 3.a räknas inte, det finns bara 1:a och 2:a placering. Men med ett lag som aldrig spelat ihop tidigare så var det riktigt bra, det brukar ta ett tag innan man spelar "ihop" sig. G skulle ta kort på mig och M och närbilden på mina porer är resultatet... hmmm, hur lyckas man zooma så pass och dessutom inte märka det förrän efteråt?


När jag kom hem tittade jag lite på Hung och tog en nattmacka med grönt te innan jag gick och lade mig.Häromdagen såg jag förresten att de ska öppna et Bauhaus i Upplands Väsby, det blir ju praktiskt och bra. Men vi har inte riktigt kommit på hur de ska få plats i lokalen... Jag gillar inte servicen på Bauhaus, men de har det mesta man behöver till ett hus och om det finns i Väsby besparar det mig en massa tid och pengar att slippa åka till Barkarby varje gång jag behöver nåt sånt.

Inga kommentarer: