måndag 21 november 2011

Fast jag tror inte att det är sant faktiskt

På fredag morgon försov jag mig nästan en hel time och jag som skulle på uppföljningsbesök på Danderyds Sjukhus! Jag tog en snabb dusch och åkte hemifrån så fort som möjligt och var på parkeringen den tid jag egentligen skulle vara inne på besöket. Som tur var fanns det gott om parkeringsplatser och jag kunde till och med parkera vid automaten så det gick fort att betala. Sen struntade jag i att gå och betala innan och bestämde mig för att gör adet efteråt, så jag hystade iväg mot hissen som är nästan helt omöjlig och där fick jag vänta ett tag. När jag väl kom upp till avdelningen sitter det lappar uppsatta att de har flyttat... Men varför skriver de då den här avdelningen på kallelsen som jag fick för 4-5 veckor sedan?
Två gulliga sköterskor sa åt mig att det bästa var att prata med informationen för att hitta till rätt avdelning, de hade svårt att förklara för mig.
Strax senare var jag på väg från informationen till avdelningen och precis när jag står i hissen där så ringer sköterskan jag skulle träffa... Jag skällde lite på henne och sen gjorde vi det vi skulle istället. Enligt henne har jag gått ned 11 kilo sedan jag var där för ett år sedan och såvitt jag vet är det INTE sant. Vad jag ka se har jag i bästa fall gått ned 5-6 kilo, men det är i alla fall mer än vad jag trodde att det var, så det var ju trevliga nyheter i alla fall. Dessutom hade mitt midjemått gått nedd runt 10 centimeter eller nåt. Jag kan också minska mitt tablett (vitaminer och mineraler) med en tablett per dag eftersom Folacinet låg högt, annars såg allt jättebra ut och det gjorde också blodtrycket, fast det har det ju faktiskt alltid.
När jag kom till jobbet blev det stressigt, men tack vare att kollegan J gjorde det han kunde för att fixa sin del av det som skulle gå väldigt effektivt och kvickt så kunde jag gå hem bara 30 minuter senare än vad jag hoppats och då med gott samvete, allt som skulle ivg hade gått iväg. När jag kom hem sov jag middag, jag äslakr fredagar, jag har sällan nåt planerat och jag kan vila och lata mig lite och jag är så jäkla trött just på fredagar.
När jag vaknade till liv igen städade jag upp i huset och dammsög och bytte lakan också, sen kände jag mig nöjd med mig själv och skalade vit sparris som jag kokade och serverade med Hollandaisesås och lufttorkad skinka.
Det låter godare än vad det var, jag kokade inte sparrisen länge alls, men det var i alla fall för länge, den blev lite vattnig. Det var i alla fall helt okey.
Sen började jag titta på den nya säsongen av Bones som just kommit, fredagslyx.

Inga kommentarer: