tisdag 29 november 2011

Gratis är gott

På måndagen var jag tvungen att börja dagen med att handla frukost, sen åkte jag till jobbet och satte igång med veckans arbete. Jag hade haft problem med nacken under helgen och fick en tid hos naprapaten till eftermiddagen och sen smsade jag till LF som jag egentligen skulle ha träffat i Globen under hästtävlingarna under helgen. Hon bor i Skåne och vi säger alltid att vi ska ses och att hon ska komma och bo över hos mig på sommaren ett par dagar och så, men sen har ännu ett år gått och det har inte blivit av... Jag undrade om hon hunnit hem redan eller var kvar i Stockholm och svaret visade sig vara någonstans mitt emellan, hon var på Arlanda Express och skulle strax flyga hem.Strax senare var jag på väg till Arlanda för att åtminstone hinna säga hej och ta en fika.När jag kom dit tog det inte lång tid att hitta dem på bokhandeln i Sky City, dottern H's hår ser ut som änglahår och syns på långt håll. Hon är både söt och trevlig och ser faktiskt ut som om LF har tecknat henne, hon är ju en jättebra tecknare och H ser ut precis som de flickor hon har tecknat i sina serier genom åren. Det visade sig att flickorna var hungriga och det var ju dags för lunch för mig också så vi satte oss på en av restaurangerna en trappa upp. Jag och LF valde köttgryta med mos eftersom det såg så pass gott ut, H och hennes kompis delade på en pizza. Trots att tjejerna bara är 11 år så är de trevliga och sociala och inte allt för blyga och man har utbyte av dem.
En snabb lunch var ungefär vad vi hann med så sen var vi tvungna att säga hejdå och jag åkte tillbaka till jobbet och de gick vidare till sin terminal och flyget hem till Skåne.
Jag åkte tillbaka till jobbet och senare på eftermiddagen åkte jag till naprapaten som knäckte till min nacke som var lite envisare än vanligt.
Jag åkte hem och gjorde mig i ordning och sen åkte jag in till stan och ett möte på Exceed. De är ekonomiska rådgivare som hjälper till och föreslår olika sparformer och andra investeringar. De kostar inget extra utan får betalt av bankerna och låter faktiskt rätt vettiga. Just nu har jag däremot inga pengar alls... verkligen inte alls. Tidigare kunde jag inte riktigt förklara varför jag hade pengar till det mesta jag ville göra, det kändes som om jag måste ha räknat fel och nu är det precis tvärtom, jag har inga pengar och har ingen aning om varför... Men det ska nog rätta till sig hoppas jag och då ska jag testa Exceeds hjälp är det tänkt.
Från mötet åkte jag direkt till quizzet på Tudor Arms och även om vi saknade La så hade vi väldigt trevligt och vi som aldrig vinner bonusfrågorna vann 3 av 5! Quiz-L var den första som vann och hon valde "The mystery bag" för att göra C i ett annat lag besviken, hon är en riktig elaking den där L. Vi ville ju dessutom ha choklad och i mystery bag låg det en adventsljusstake...
Den hamnade av någon anledning i min ägo, jag tror att det var Ls fel samtidigt som jag är lite av åsikten "gratis är gott" och därför tar emot allt som är gratis oavsett om jag vill ha den eller har användning för den eller inte...

Inga kommentarer: