söndag 6 november 2011

Äntligen kom jag igång

På söndagen blev det återigen en löjligt sen "morgon", kan man bli jet lagged åt fel håll? Det vill säga, överkompensera eller nåt? Varför kan jag inte sova på kvällar och nätter och varför kan jag inte komma upp i rimlig tid på morgonen?
När jag gått upp åt jag frukost och sen tog jag tag i däckbytet och var lite stolt över mig själv att jag tog tag i det trots att jag inte hade någon som helst energi och återigen vaknat med öm hals. Jag bytte hjul nere på vår vändplan och Turre och Judas höll sig i närheten hela tiden. Det gick rätt fort att byta och det tunga är ju egentligen inte att byta utan att bära upp och ned hjulen till förrådet. Det här är nog första gången jag bytt däck utan att halvt frysa ihjäl på kuppen, det var runt 10 grader ute tror jag men jag vågar inte chansa längre än till den 6:e November innan jag byter till vinterdäck.
Innan jag gick in städade jag lite utanför, jag sopade gången fri från löv, tömde jorden ur krukor inför vintern och tog in morötterna och rödbetorna från min lilla odling. Det blev inte mycket att hurra för och jag vet inte riktigt vad jag ska använda dem till och när, men lite bra känns det i alla fall att ha odlat något.
En av morötterna såg mer ut som en kräfta tycker jag.
Sen när jag ändå var i farten och fick saker gjorda så städade jag undan lite inne också, betalade räkningar och tog reda på hur min nya iPod fungerar och laddade ned iTunes så att jag kunde lägga in musiken på den.
Sen tittade jag vidare på Criminal Minds.
Här är förresten mitt pris i Halloween-tävlingen.

Inga kommentarer: