torsdag 17 november 2011

Jag blev helt grådaskig

På onsdagskvällen när det var dags för pyssel bestämde jag mig slutligen för att ta bilen. Det kändes inte bra att pressa en nyopererad Turre att springa 2 x 4,5 km. Tandläkaren hade visserligen sagt att det gick bra om han var van vid det, men eftersom han även denna eftermiddag fått frossa eller ont så han skakade ville jag inte utmana ödet även fast han var glad och pigg efter att ha fått medicin.
Vår gamla stallkompis från 80-talet hade undrat om hon fick ha Mary Kay-visning för oss på pyssel och det hade vi sagt ja till, så nu kom hon för att göra det. Jag trodde att vi kanske var lite för få, vi blev bara 8 personer, men tydligen var vi den största grupp hon haft dittills... Vi är ju tjattriga och fnissiga och vi var nog väldigt prövande för hennes tålamod, men kom också med rätt så bra och intelligenta frågor. Vi fick testa hudvårdsprodukter och de kändes faktiskt väldigt bra. Just nu har jag ju inga pengar att handla för däremot så det får vänta. Vi provade också foundation och jag har ju hävdat att mineralpuder inte fungerar på mig och syrran och andra som verkligen gillar mineralpuder har inte ritkgit trott på det, men även detta puder gav mig ett grådaskigt utseende och den andra halvan av ansiktet där jag satt en flytande foundation blev ju mycket bättre. K var väldigt förvånad, något liknande hade
hon aldrig sett tidigare.
Vi blev senare än vanligt och till och med svägerskan E var kvar till 22.30 hon som kroknar redan vid 21 annars. När alla gått var bbara jag, mamma och K kvar, hon som hade sagt att hon bara skulle dricka upp sitt te och sen gå... Vi hade jättetrevligt när vi nu hade lite lugnare och kunde prata bättre och tydligen hade vi inte gjort ett så dåligt intryck utan snarare tvärtom, hon undrade om hon får vara med på vårt pyssel i framtiden och det får hon självkart. Tänk vad kul att ha lite nytt blod i gänget!

Inga kommentarer: