torsdag 2 januari 2014

Kan man säga att det är gott om man själv inte tycker det?

21/8 På onsdagen hade vi möte med vår kund och det gick bra och var trevligt. När vi var klara var det meningen att jag skulle visa killarna lite av Stockholm och det slutade med att vi bestämde oss för att ta en promenad för det var fint väder och alla kände att de ville röra på sig. Vi gick från Hötorget och ned mot Kungsträdgården och vidare ned mot Strandvägen och sen började killarna sukta efter en öl för då hade vi gått en bit och det var relativt varmt och klockan började bli mycket. så det slutade med att vi gick upp på Östermalm och gick till Tudor Arms för en öl.
Vi satt och hade det bra på uteserveringen och hade trevligt, vi pratade om allt möjligt utom jobb och jämförde kvinnors och mäns syn på livet och förhållanden bland annat. Sen åkte vi till Gamla Stan för att möta upp mina kollegor på Fem Små Hus. På vägen köpte jag ett mjukisdjur till mamma, påhejad av C, en av irländarna. Det var en Dalahäst, de är jättefina och jag har velat köpa en sån till mamma länge eftersom jag köper mjukisdjur till henne när jag reser någonstans, det är ju bara det att man inte räknar det riktigt som att resa när man är i Sverige. Men C som vet att jag gör det hejade som sagt på mig och sa att det var dags nu när jag tittat på de där hästarna så länge.
På Fem Små Hus åt vi ännu en väldigt god middag och till efterrätt så testade irländarna hjortron med glass eftersom vi sa att det var typiskt svensk. Själv gillar jag inte hjortron så det var svårt att beskriva det som gott, men jag sa att andra tycker väldigt mycket om det och att det anses exklusivt. Det visade sig att de båda tyckte om det.
Vi tog en ganska tidig kväll och jag kom hem i vettig tid.


Inga kommentarer: