måndag 6 januari 2014

Jag är en hamster

10/10 På torsdagen hade jag en tid hos läkaren, vi försöker fortfarande komma fram till varifrån min värk kommer och vad vi kan göra åt den. Nu har de tagit alla prover de kan komma på och funderat i en massa olika banor, remissen till smärtkliniken har ännu inte lett till någon kallelse och min läkare vill att jag tar kontakt med dem. Men nu ska jag till USA, sen Thailand och sen ska jag opereras, när ska jag säga att jag vill ha läkartiden egentligen? Svårt det där att vara så upptagen emellanåt.
På kvällen packade jag och städade upp hemma, jag vill komma hem till ett rent hem. Jag brukar också se till att tömma kylen på varor som kommer att gå ut eller bli dåliga under tiden jag är borta. Jag är lite av en hamstrare och kylen är ofta proppfull och jag hinner sällan äta upp allt innan det blir dåligt. Det är varken bra för ekonomin eller miljön, jag måste skärpa mig när det gäller det. Det är bara det att jag inte vill äta samma saker varje dag och dessutom är det ju svårt att veta vad man kommer att vara sugen på just den dagen och då är det bättre att ha flera saker hemma, så resonerar jag. Det är nog mer praktiskt att tänka så att om man bara har en sak hemma så är man hänvisad till att äta just det och det är smartare. Men eftersom jag emellanåt har svårt att äta så prioriterar jag att ha
god mat hemma för alla eventualiteter.

Inga kommentarer: