lördag 4 januari 2014

Ibland behövs så lite för att folk ska skämmas

5/9 På torsdagen hade vi ett bra möte i Linköping, med trevliga människor och intressanta saker. Jag fick dessutom chansen att knäppa en sexistisk gubbe på näsan och bara så ni vet, det är ingen av killarna på bilderna. Vi har ett väldigt kul, spännande och macho jobb och det är rätt sällan jag får kommentarer eller bristande respekt för att jag är kvinna, men denna dag hände det. Den här mannen i fråga kommenterade med en överlägsen ton när jag gav feedback: Vadå är du ingenjör eller? Det var en pik om att jag borde hålla käften och det var tydligt att han trodde att jag var en vanlig säljare utan direkta kunskaper. Jag bara såg honom i ögonen och sa lugn: Ja
Han tittade på mig förvånat en stund och låtsades sen som ingenting och alla gjorde detsamma, den lilla comebacken räckte för att han skulle skämmas för sin attityd och han tänker sig nog för nästa gång.
Ja, det är inte många som har så spännande kunder som vi och får se så häftiga saker. Denna dag fick vi titta på och vara ombord på 3 olika helikoptrar, visserligen på marken, men ändå. Och eftersom vi var i Linköping fick vi också chansen att äta på Försvarsmaktens Restaurang, det är vanlig enkel mat, men det känns lite speciellt att äta med knivar som är märkta med tre kronor tycker jag.
När vi skulle åka hem chansade vi återigen på att trafiken skulle ha lugnat ned sig, den här gången efter Obamas hemfärd och samma sak hände, raka vägen hem mitt i rusningstrafik, helt utan köer och rusning!
Jag lyckades vara hemma runt 18 i alla fall och det är ju rätt bra om man har haft ett nästan dagslångt möte i Linköping.
När jag kom hem städade jag lite, jag får besök i helgen och vill att det är någorlunda rent och snyggt hemma.

Inga kommentarer: