lördag 4 januari 2014

Jag är kreditvärdig

1/9 På söndagen fikade jag med A på kondis, det blev räksallad till frukost för mig och sen åkte jag ensam vidare mot Gunnes Gård där min vän Ah skulle stå och sälja hantverk med en kompis. Gunnes Gård är en vikingagård som ställts i ordning i Upplnds Väsby och jag har faktiskt aldrig varit är tidigare.
Vädret var vackert och varmt och halva Väsby tycktes vara på plats. Det var musik, dans och en massa olika hantverk och grejer och det kändes lite som en typ av folkfest. Ah hade tid att lämna sin plats en stund så vi gick omkring och tittade på lite sker, men mest njöt vi av varandras sällskap, vi bor så långt ifrån varandra att vi ses alldeles för sällan. När Ah skulle gå tillbaka till sin plats och sälja så hittade jag ett fint fårskinn som hennes kompis hade till salu, det kostade inte så mycket 350:-, men jag hade ju inga kontanter. Men som vän till Ah var jag betrodd att få kredit så jag fick med mig skinnet hem och ska betala när hon skickar fakturan.
När jag kom hem kom Judas in och han hade varit halt när jag åkte till Skottland och det hade inte blivit något bättre alls. Han springer på tre ben, men annars ser han ut att vara glad och må bra. Jag har tittat efter sår och sånt, han får rätt ofta stryk av grannkatterna, ibland till och med på vår trappa. Men jag kunde inte hitta något hål eller någon svullnad så jag börjar tro att det är en fraktur eftersom det inte blir synbart bättre.



Inga kommentarer: