lördag 4 januari 2014

Det gör mig lite stolt faktiskt

6/9 På fredagen var det massor att göra på jobbet, det blir ju
så när man
reser hela tiden.
Jag hade ett möte med min kollega J medan min kompis M satt och väntade på mig på mitt kontor, jag hade trott att jag skulle kunna vara klar mycket tidigare än jag faktisk var och ändå var hon faktiskt sen och fick ändå vänta på mig.
När vi väl tagit oss hem till mig och satt oss i solen på verandan och började slappna av, då ringde mitt alarm på telefonen, det var dags för telefonmöte med England, det hade jag hel glömt bort i all stress.
Fördelen med telefonmöten är i alla fall att man kan göra dem var man än är, så jag satt kvar i solen på verandan och hade mitt möte, medan M roade sig bäst hon kunde under tiden.
Vi var dessutom bjudna till Ju på middag och barnpassning och mötet drog ut på tiden. Jag försökte ursäkta mig men vår ordförande bad mig stanna och sa att det snart var klart och det var det också, men totalt en timme satt vi där. Sen blev det bråttom och vi skyndande oss hem till Ju.
Ju med familj har precis flyttat och eftersom hennes sambo reser mycket så blir det dåligt med tid att packa upp lådor med en liten bebis när man är ensam stor del av tiden. Jag var alltså ombedd att vara barnvakt medan hon packade upp lådor. Jag känner inte I speciellt väl men han är ganska orädd för främmande människor så han accepterade att jag lade honom i vagnen och tog ut honom på promenad. Jag tog med mig Turre och M's dotter E som sällskap. I var nöjd rätt länge och man kunde se att han var trött, tanken var ju att han skulle somna på promenaden. Men så fort han inte kunde hålla ögonen öppna längre så skrek han för att hålla sig vaken. Till slut gick E och höll honom i handen medan vi gick och fick gå helt snett och vint för att inte bli påkörd av vagnen under tiden, men det hjälpte och snart somnade han. Vi tog en extra liten promenad runt kvarteret när han somnat för att vara säkra att han sov djupt nog, sen gick vi upp till lägenheten igen.
Lagom tills vi kom upp så var middagen färdig och som vanligt när Ju lagar mat så var det jättegott! Dessutom hade vi ju trevlig sällskap. M försökte ta en "selfie" av sig och I men se det tyckte han inte om, jag älskar deras olika miner på bilden!
Efter middagen lyckades jag återigen söva I, den här gången helt utan hjälpmedel, jag bara var envis och klappade honom på rumpan tills han somnade. Det är nog enda gången jag lyckats söva ett barn i mina armar och jag är rätt stolt faktiskt.
Senare gjorde jag och M oss i ordning för att gå ut och vi åkte in till en pub i Gamla Stan för att hälsa på en vakt jag haft kontakt med sedan Rugbyn. Han dumpade mig före första dejten trots att det var hans idé med en dejt, anledningen var att mitt jobb är för bra och ansvarsfullt... ehhh.
Jag blev rätt sur på både honom och M senare på kvällen eftersom de tydligen tyckte att det var en bra idé att diskutera hur bra mitt jobb egentligen är och försöka lista ut om jag tjänar bra eller inte och han använder ju det som ett argument till att inte dejta mig så det gör mig rätt sur. Men M förlät jag ju på runt 5 minuter, det är en annan sak med honom.
Vi kom hem runt 1 och gick och lade oss.


2 kommentarer:

Unknown sa...

Kul att du lyckades få bebisen att somna!
Verkligen knäppt argument av den karln att inte dejta dig!!! Jag dejtar själv nu oxå, är numera singel!
Kram på dig!

Nova sa...

Själv dejtar jag ju inte, jag får inga dejter helt enkelt...
Blev förvånad över att du är singel, hoppas att du är nöjd med livet!