fredag 3 januari 2014

Kan man bli full på ångor så var vi nog det




23/8 På fredagen åkte jag först till systemet och köpte lite vin och öl till festen och sen när jag kom hem så fortsatte jag att koka köttet, jag hade varit tvungen att gå och lägga mig innan det var klart kvällen innan. Sen gjorde jag en massa tzatsiki och sen kom systerdottern för att hjälpa mig lite. Då blandade vi jelloshots! Jag har alltid velat testa att göra såna efter att jag sett det i bland annat Vänner-serien. Nu hade jag köpt fyra olika smaker, men de var lite udda, det finns ju så många fler smaker att välja på i USA. Först bestämde vi vilka spritsorter vi skulle ha till olika smaker och lade dem i grupper och funderade fram och tillbaka tills vi bestämt oss. Sen tog det ett tag att blanda alla sorterna, pytsa upp dem i de små burkarna med lock och stänga dem. Sen måste man koka vatten varje gång också och röra ut jellopulvret med både varmt och kallt vatten. Däremellan måste alla pytsar och vispar och sånt diskas och vi fick torka bänken hela tiden eftersom vi spillde en massa. Det luktade så mycket sprit att vi båda som är så gott som nykterister båda två, mådde illa av lukten. Men kul hade vi! Däremot så luktade det så illa att vi var säkra på att det skulle bli jätteäckligt och att ingen skulle vilja ha dem.
När vi gjort så gott vi kunnat och blandat ihop 8-10 olika smaker av shots så åkte L hemåt, hon bor ju långt ut på landet nu och vill inte köra i mörkret om hon kan slippa, det är ju så mycket djur ute och springer i skogarna då. Innan jag gick och lade mig ställde jag ut alla brickor med shots på verandabordet för att de skulle stelna i den svala luften, i kylskåpet var det ju knökfullt!

Inga kommentarer: