söndag 5 januari 2014

Förrådd av hjärnan

20/9 På fredagen åkte jag och kollegan J på ännu ett möte med en kund, den här gången i Stockholm. Vi skulle helt enkelt se till att de var nöjda med det jobbet vi gjort så långt på det projektet vi jobbar med just nu och de var nöjda och glada så det var ju en bra start på helgen. Dessutom fastnade vi inte i några köer eller så heller för vi var ute i god tid innan rusningen började. Jag åkte tillbaka till kontoret för att få lite annat gjort innan jag gick på helg, men jag fick i alla fall gjort det som var tänkt att jag skulle göra, så nu kan jag koppla v i helgen utan att oroa mig för jobbet. Jag förlorar ju oftast helgerna i alla fall, för det tar ett tag att tagga ner efter jobbveckan på fredagen och sen börjar hjärnan att jobba redan på söndag eftermiddag med att planera nästa jobbvecka och komma på lösningar på frågor och problem som kan tänkas uppkomma. Hjärnan tar alltså ut problem i förskott, problem som oftast inte ens dyker upp...

Inga kommentarer: