torsdag 2 januari 2014

Fullast kör



20/8 På tisdagen kom en leverantör från Nordirland på besök och det var dags att fira ett jobb vi gjort framgångsrikt tillsammans. Jag hade bokat bord på min favoritrestaurang Gondolen och jag tog en taxi dit och plockade upp irländarna på vägen in och där mötte vi upp mina kollegor. Vi började i baren där min kollega D beställde en drink till mig som han trodde att till och med jag skulle gilla. Det var ingefära och kanel i och han vet ju att jag gillar ingefäradrinkar. Den smakade väldigt speciellt men jag tyckte om den jättemycket och den blev bara godare och godare ju mer man drack av den och det är inte normalt då det gäller mig och alkohol.
Till middagen beställde vi in champagne för att fira alltså och sen åt vi en mycket god middag. Det var förvisso kollegor och jobbkontakter men jag räknar dem också som goda vänner, så vi hade väldigt trevligt!
När det var dags att ta en taxi hem fick vi välja omsorgsfullt för det är verkligen många konstiga bolag ute och kör i Stockholm nu. Vi landade slutligen i en Taxi Stockholm bil men det hjälpte inte kan jag säga, attans vad rädda vi var!
Föraren började med att smsa medan han körde och då sa jag till honom eftersom han vinglade ordentligt på vägen. Sen slog han in saker i färddatorn men det gick i alla fall rätt fort. Men sen på E4:an så tror jag att han höll på att somna eller nåt för då vinglade han inte längre utan hade svårt att följa vägen och höll på att köra rakt fram när den svängde. Jag såg till att hålla koll på honom och frågade om han var trött, men nejdå, han var inte alls trött.
Jag hade definitivt kört mycket bättre än han trots att jag tagit en drink och ett glas champagne. Till slut var vi i alla fall hemma och fortfarande hela.





Inga kommentarer: