tisdag 22 maj 2012

En del hoppar ur bild, en del inte alls





13/5 På söndagen hade jag sagt att jag skulle följa med L till Tierp när hon skulle tävla om jag inte mådde riktigt skit, hon lovade att ag inte skulle behöva göra någon nytta alls under hela dagen och att hon skulle köra och fixa, Turre fick också följa med. Jag gick upp vid 9 och duschade och sen letade jag öppna apotek eftersom både Turres och min medicin skulle ta slut före morgondagen. Jag som alltid går upp sent på helgerna trodde i min enfald att jag var den enda, men tydligen finns det inte ett enda apotek i Väsby som öppnar före 11 på en söndag... vi har 4 stycken som jag känner till.
Slutligen gav jag upp och körde hem och strax senare kom L till stallet med häst och allt och hämtade upp mig och Turre. Vi hade en trevlig åktur till Tierp och väl framme satt jag och Turre och tittade på de andra ekipagen och jag fotade lite. Det är inte så enkelt att fota som folk tycks tro, bara en sån sak att folk ibland hoppar ur bild... eller att någon rider precis mellan mig och hästen jag fotar just då bilden skulle ha blivit bra.
Vad gillar ni förresten den välgymnastiserade hästen med bakbenen i luften? Den hoppade runt så hela tiden och stannade tyvärr ut sig, undrar vad han var så störd på?
Tyvärr gick det inte så bra för L och hennes häst (sista bilden) men jag hade i alla fall fått komma ur huset en stund utan att ta ut mig och Turre behövde också det och dessutom hade han uppfört sig riktigt väl bland allt folk vilket glädjer en stressad matte.
När jag kom hem åt jag, det enda jag ätit under dagen var en äcklig hamburgare som jag köpte på tävlingsplatsen, jag åt inte ens halva, det var en massa knirkigt fett i den så jag kunde bara inte äta upp den.
När L lämnade av mig vid vårt stall tog jag bilen och åkte raka vägen till apoteket och tog ut vår medicin innan de stängde, vilken tur att jag hann!
Resten av dagen och kvällen tog jag det väldigt lugnt och sov bland annat middag när jag kom hem.

Inga kommentarer: