tisdag 22 maj 2012

Jag är äckelmagad

7/5 På måndagen skjutsade pappa mig till Akademiska  sjukhuset i Uppsala, det var dags för operation igen. Den här gången var det halsmandlarna som skulle tas bort, nu kanske jag skulle kunna andas? Jag fick dela rum med en dam i övre 60-års åldern och hon verkade ju trevlig nog och så, men hon hade sängen längst in och mådde inte särskilt bra så det sprangs mycket förbi min säng hela dagen och kvällen. Det pratades också högljutt och länge och det fanns inte ens en gardin att dra för så att jag kunde få lite privatliv. Dagen gick till att ha möten med narkosläkare, kirurg och sjuksköterskor, några prover bestämde de att jag inte behövde ta. Vid lunchtid då jag precis börjat äta började en av sköterskorna att gå in på detalj om min rumskompis bajsvanor och hur konsistensen var och om lavemanget fungerat och så vidare. Jag fick spara maten till senare för även om jag försökte att inte höra så gjorde jag det och jag är äckelmagad så jag kunde inte äta efter det. Hur kan man ens få en sån idé om att prata vitt och brett om sånt när nån annan äter? Dessutom lär ju inte B ha tyckt det var så kul att diskutera detta så högt så att jag hörde oavsett om jag ville eller ej?
Kvällen gick långsamt och efter att ha tittat en del på TV, vilket jag aldrig gör hemma så gick jag ut en stund och satt och pratade och rökte med först en äldre dam och sen en tjej i min egen ålder, de var väldigt trevliga och jag slog ihjäl nån timmes tid i alla fall. Sen satt jag och pratade med min rumskompis B resten av kvällen, hon visade sig vara intelligent och trevlig och vi hade intressanta diskussioner medan jag stickade. En kvart före midnatt insåg jag att jag var väldigt hungrig och att jag skulle fasta från midnatt och framåt och troligtvis skulle ha svårt att äta i uppemot 2 veckor efter operation, så jag bad om några mackor och åt s¨mycket jag kunde innan klockan slog tolv.

Inga kommentarer: