torsdag 31 maj 2012

Välkommen till min trädgård


23/5 På Onsdagen skulle jag till läkaren på förmiddagen men min telefon varnar så diskret när man har något skrivet i almanackan att det är vanligare att man inte hör det alls än att man blir påmind... knappt en timme efter att jag skulle varit där fick jag ringa och be om ursäkt och en ny tid. På jobbet hade jag riktigt kul och det var ett jäkla tempo men det kändes verkligen bra och roligt.
När jag kom hem från jobbet tog jag kameran och gick ut i trädgården för att fota lite. Judas kom och lade sig på blommorna hela tiden framför mig så till slut knuffade jag undan honom ordentligt och då blev katten som aldrig tappar humöret rätt sur och viftade surt efter mig med tassen.
Jag vet inte vad ni tycker, men jag tycker att flera av bilderna blev väldigt lyckade.
När jag fotat klart tog jag ut gräsklipparen och klippte hela gräsmattan och det tar längre tid än med den gamla klipparen och blir inte lika bra, jag är rätt missnöjd med både gräsklippare och motorsåg faktiskt så jag måste nog i alla fall ta kontakt med dem.
På kvällen åkte jag in till Tudor Arms för att träffa G som just kommit hem från Italien efter 2 månaders guidande av svenska cyklister. Påminn mig om att inte resa med honom något mer, det verkar vara farligt... På två månader har han fått åka till sjukhus två gånger, en gång kraschade han med cykeln och den andra blev han påkörd av en bilist när han cyklade... sen var det en jordbävning som gjorde att han tappade balansen och slog huvudet i ett skyltfönster men det behövde han inte åka till sjukhuset för. På vägen hem började bussen att brinna!
Som vanligt blev det ett jäkla hallå när jag kom in på Tudor på en onsdag, folk började undra om det var måndag, men så sällan är jag faktiskt inte där andra dagar än måndagar... Långa P var där också så honom pratade jag med en del, när Tudor stängde åkte jag hemåt, jag var helt slut och om det inte varit G som bett mig komma in och att han varit borta i 2 månader så hade jag aldrig tagit mig för det.







Inga kommentarer: