söndag 13 maj 2012

Efterlängtat besök


29/4 På söndagen åkte jag och kusin S till Ulriksdals Trädgårdar, hon ville visa mig dem och tanken var att vi skulle ta en fika där.
Jag var helt tagen av alla fina växter och träd och ville helst köpa hela trädgården men S höll mig i kort koppel eftersom hon har en plan för min trädgård. Vi köpte några penséer var och så köpte jag jord och kogödsel, vi letade blommor till en stor blomgrupp till min kruka hemma också och det blir nog bra. Självklart handlade jag för mycket som vanligt men tack vare S så blev jag i alla fall inte helt skinnad.
När vi var klara hade trädgården och cafét stängt så vi åkte hemåt istället medan vi diskuterade hur vi skulle göra med fikat. S kom på att hon hade äppelpaj hemma så vi åkte hem till henne och fikade på verandan och hade det väldigt mysigt och fint i solen. Efter vi hade fikat turades vi om att leka med Turre, jag hade tagit fram en boll och brännbollsrack från bilen och vi hade kul alla tre. Det roligaste med brännboll är ju att få slå, men Turre är ju nåt så ovanligt som någon som älskar att vara i utelaget, så alla fick göra det de tyckte var roligast.

Sen åkte jag hemåt och satte igång att bära jordsäckar och fylla i odlingskragarna och sen satte jag potatis och sådde och så fortsatt jag med att plantera blommorna i krukor.
När jag hade varit på väg hem ringde vännen J, han hade kommit hem från Thailand dagen innan, eller hem förresten, han bor ju i Thailand nu... Han kom alltså hem till Sverige på semester, fast han ska jobba också. Han undrade i alla fall om jag skulle vara hemma under kvällen så han skulle komma förbi. Jag var nästan klar med allt i trädgården lagom tills han dök upp. Turre kände inte igen J först men det tog inte långt tid tills han hånglade upp honom i soffan.
Vi snackade bara skit ett par timmar medan jag åt en uppvärmd låda mat från frysen och sen åkte J hem, han var fortfarande Jetlagged.




Inga kommentarer: