torsdag 10 maj 2012

Jag slapp i alla fall influensan

25/4 På onsdagen hade jag ännu en effektiv dag på jobbet och stack iväg en stund på förmiddagen för att ta ut p-staven. Tjejen som hade satt in den för nästan 2 år sedan var samma som nu tog ut den åt mig. Hon kände igen mig! Är inte det fantastiskt? Hur många tusen kvinnor ser de inte varje år? Jag fick förstås berätta varför jag tog ut den och hon verkade lika bekymrad som jag över min viktuppgång och hoppades på att detta skulle hjälpa. Det gjorde inte ont att ta ut den eftersom jag hade haft bedövningssalva på, men hon sa att det kunde göra ont efteråt och sen tejpade hon ihop min arm innan jag gick.
Det gjorde aldrig ont, inte minsta lilla faktiskt, precis som när jag satte in den...
Jag tog tag i en annan surdeg denna dag också, jag ringde kommunen och bad dem byta lampor i vår lilla sväng och det lovade de att göra och var väldigt hjälpsamma. Tanken för kvällen hade varit att träffa A som jag var i Italien med i höstas men än en gång ställde hon in, den här gången hade hon dessvärre fått influensa, blä vad trist. Men jag slapp i alla fall bli smittad...

Inga kommentarer: