tisdag 22 maj 2012

Lite tröst är aldrig fel



14/5 Måndag och den dag då min Gullan skulle ha fyllt 32 år om hon levt än.
Jag tog det lugnt under dagen och samlade kraft för att kunna ta mig ur huset på kvällen men jag åkte en tur till S och hon fixade mitt hår. Precis innan jag skulle åka för att hämta J ringde det på dörren och det var ett blomsterbud!
Min dumma kommentar när tjejen sa att det var blomsterbud till mig var: - Nej, sånt får inte jag!
Hon svarade glatt: -Idag får du det!
Sen lämnade hon mig fånigt leende med en pappersinslagen bukett i näven.
Det visade sig vara vackra blommor och choklad från mina fina kollegor och det gjorde mig glad.
Sen åkte jag och hämtade J och vi åkte till quizzet som var lite för långt för mitt ork och jag hade svårt att koncentrera mig och jag blev jättesömnig ett tag där.
Vi förlorade med ett par poäng och åkte hemåt lite besvikna, J som går upp väldigt tidigt på mornarna somnade i bilen på väg hem men det gjorde mig inget.



Inga kommentarer: