söndag 20 maj 2012

Ibland undrar man varifrån energin kommer



5/5 På lördagen vaknade jag väldigt sent för jag hade inte kunnat somna kvällen innan och somade inte förrän vid 5.30 på morgonen.
Jag hade sagt att jag skulle hjälpa till att tömma gudsonens pappas hus och bättre sent än aldrig, jag dök upp runt 13 tror jag och då var det fullt hus! Alla vänner hade dykt upp och vi var minst 12 personer, min syrra och systerbarn var också där. Jag kände mig lite överflödig och tafatt ett tag men sen gick det av bara farten och även jag hittade några saker som jag var bra på att göra. Jag skulle åka och handla svarta sopsäckar och dricka och innan jag åkte frågade jag om det var något mer jag skulle göra, som att kasta gamla elektronikprylar till exempel? Vi packade en massa elektronikprylar i min bil och jag körde iväg till Sörab för att slänga dem. Det ironiska är att jag kom dit 14.13, de stängde 14! Hade jag inte frågat om det var något mer jag skulle göra och sen packat grejerna i bilen hade jag hunnit i tid, men då hade jag å andra sidan ingen anledning att åka dit heller, moment 22?
Vi kastade mycket saker och resten packade vi ned till killarna att ha i sina första egna hem. Men attans vad mycket grejer det var överallt!
Vi tog någon kort paus då och då men på det stora hela höll alla igång hela tiden och när vi som blev sist slutligen gav upp för dagen hade vi trots allt kommit mycket långt på väg.
När jag kom hem vid 19 satte jag igång med veden, kanske hade jag kommit i andra andningen vem vet? Jag höll på och sågade och klöv ved i 2 timmar och fick till en rätt stor hög, den är mycket större än vad det ser ut som på bilden.
Vad gillar ni träbiten jag hittade? Ja, jag vet att jag är barnslig...
När jag var klar åkte jag och handlade, jag behövde bland annat köpa kaffe och lite annat. På vägen förbi McDonalds insåg jag att all deras utebelysning var helt släckt, det har den då aldrig varit förr och jag var tvungen att titta två gånger för att vara säker på att de hade öppet.
Jag handlade mat där och åkte hem.





Inga kommentarer: