torsdag 31 maj 2012

Testosteron-överdos


26/5 På lördagen skulle jag träffa Italien-A på Årstafältet för att titta på Rugby. Jag har aldrig sett en rugby-match tidigare och var rätt överväldigad av allt testosteron i luften, det var mer som ett slagsmål med regler än vad det var ett spel enligt mig, men jag var road.
Titta på bilderna, det där måste verkligen göra ont!
Jag och Turre satt i gräskanten så att jag kunde fota men solen kom precis från höger och efter första halvlek gick jag och satte mig på andra sidan planen så att jag inte skulle bli bränd på högra sidan av ansiktet och axeln och det fungerade, jag blev lagom solbränd på båda sidor. Det var lite kul av flera anledningar också, en var den stora ålderskillnaden mellan spelarna och en annan var den underliga blandningen av Engelska och Svenska som ropades över planen, det verkade onekligen som om alla på planen kunde båda språken och man helt enkelt ropade på sitt eget.
Vid 16 ungefär så var matchen slut och jag sa hejdå till A och åkte hemåt. Jag åt lite snabbt och sen sov jag middag, jag hade inte sovit särskilt bra under natten och var vid det laget helt vimmelkantig av trötthet och då blir jag alltid illamående också.
Vid 20 hämtade jag upp kusinen och vi åkte in till stan, vi båda hade klänning på oss det var bara det att det nu var runt 16-17 grader och senare på kvällen var det runt 8... När vi kom in till stan insåg vi snabbt att kvällssolen vi tänkt sitta i hade gått ned bakom husen redan, det är ju fortfarande tidigt på våren än. Vi tog en promenad utefter kajen nedanför Vasamuseet och sen gick vi till Djurgårdsbron och över och gick ned på Strandbryggan där vi kände att vi kanske inte riktigt passade in i Östermalmsgänget men de tittade inte snett på oss för det. Vi satte oss vid ett bord vid väggen med värmare ovanför och eftersom de dessutom hade haft vett nog att ha markiserna ute så var det rätt bekvämt där faktiskt. Men vi höll på att frysa ihjäl när vi skulle gå tillbaka till bilen...
Jag beställde en skagenmacka eftersom jag ju inte ätit så mycket under dagen och den kostade 155:-! och var så äcklig att jag inte kunde äta upp den och ni ska ju inte tro att de brydde sig om det. Jag var illamående långt efter att jag försökt att äta upp den dyra mackan.
Parkeringstiden gick ut vid strax efter 23 så då gick vi tillbaka till bilen och sen var S så trött att vi åkte hem och det var helt okey för mig. Inte förrän jag var nästan hemma insåg jag att G inte hade ringt, han skulle till Stockholm och skulle eventuellt möta upp med oss under kvällen. Precis innan jag kom hem ringde däremot Quiz-L och undrade om vi fortfarande var ute på stan, jag hade frågat om hon ville med men hon tackade nej men nu funderade hon på om hon skulle orka ändå. Vid 0.30 ringde också G och undrade var vi var och jag var ju tvungen att erkänna att jag redan var hemma.
Påsen med flaskor är lite gullig tycker jag. Den som druckit så mycket kan ju inte vara i superform efteråt och även om de inte hittat en soptunna så hade de i alla fall gjort sitt bästa att städa efter sig.














Inga kommentarer: