onsdag 23 maj 2012

Svårflörtad? Bah...


18/5 På fredagen åt jag frukost och sen åkte jag till Sörab med soplasset. Det tog ett tag att tömma släpet, det var verkligen en massa grenar, pinnar och ris, det var inte så jobbigt som det var trist att göra ensam, men L var upptagen just då. När jag tömt allt åkte jag hem igen och fyllde på nytt och tog från båda grannarnas högar med ris som de hade, det var så pass lite att det inte var några problem att få plats med det. På vägen till Sörab plockade jag upp L, nu hade hon tid att hålla mig sällskap. Jag sa att hon inte behövde jobba, bara hålla sällskap, men snäll som hon är hjälpte hon till i alla fall. Sen åkte vi hem till pappa och lämnade släpet, han skulle ha det redan dagen därpå så det kändes onödigt att lämna det på jobbet. Jag hade haft migränkänning hela dagen och nu när jag kom hem igen var det riktigt illa, så jag tog en spruta och lade mig på soffan och slumrade en stund och när jag vaknade var jag bättre. Sen plockade jag bara med mig en ask jordgubbar och så åkte jag till H för att bli bjuden på middag. Hon höll på att grilla fläskkotletter när jag kom och det var första gången hon grillade själv och hon var nervös, men sen visade det sig att hon var en riktig naturbegåvning, kotletterna var genomstekta men saftiga och goda. Till dem åt vi pommes, sås och sallad och hade trevligt med döttrarna. Hundarna rusade runt och lekte vilket förvånade mig för Turre brukar inte vilja leka med andra hundar och han fick till och med tokryck och rejsade runt på gräsmattan och Celine som är bara 1 år gammal var jättelycklig för att han busade med henne.
Sen gick den yngre ut en stund och var med sina kompisar och sen åkte den äldre iväg och vi satte oss och tittade på Lets Dance och jag tycker att det är ganska roande faktiskt. När yngre dottern kom hem efter Lets Dance tittade vi på nån TV-serie och Turre som var lite skeptisk till henne först eftersom han inte känner henne, låg sen och mös hos henne. Han är inte så svårflörtad som han verkar.
Jag åkte hem vid 23.30 ungefär för då var jag rätt matt.

Inga kommentarer: