tisdag 22 maj 2012

Jag fick en bil, choklad, glass och tröst



9/5 På onsdagen skulle jag få åka hem, men eftersom jag förlorat lite blod ville de gärna att jag skulle stanna till lunch så det gjorde jag. Tanken var att de skulle ta nåt blodprov under tiden, men det glömde både jag och de bort, de verkar inte ha värst koll där på Akademiska, jag är inte imponerad...
Jag sov mer eller mindre hela förmiddagen, jag tänkte att det var lika bra att passa på medan jag kunde eftersom tanken var att jag skulle köra hem min nya bil senare. Lunchen visade sig vara till någon annan, hon hade fått min lunch, som sagt, inte impad... Det var lapskojs och även fast det såg ut som en spya och luktade som hundmat så smakade det faktiskt helt okey.
Strax efter att jag ätit tog de bort droppkranen och jag bytte om och packade ned mina saker. Sen kramade jag om rumskompisen B och gick ned och ringde en taxi. Bara 5 minuter senare var jag på plats på Möller Bil för att hämta min nya bil. De är oerhört trevliga där och och jag blev genast erbjuden kaffe medan jag väntade på min säljare men eftersom jag inte fick dricka något varmt så bad jag om ett glas kallt vatten istället och det fick jag. Min säljare kom och hämtade mig och vi tittade på bilen och han visade mig lite av funktionerna men sen var jag matt och ville bara hem så han lovade att inte ta upp mer funktioner och jag lovade att gå i god för att han gjort det han skulle. Jag fick en korg med choklad också när han lämnade ut bilen, det tycker jag är en trevlig gest och kostar dem så lite fast det blir väldigt trevligt för kunderna! Sen körde han runt bilen till framsidan åt mig och jag körde försiktigt hemåt. Jag hade inte tagit några tabletter under dagen men jag hade ganska ont just därför och kände mig fortfarande lite snurrig efter sövningen, men enligt läkarna så var det okey att köra hem.
På vägen hem köpte jag sushi och sen hämtade jag Turre på jobbet dit pappa tagit med honom och sen åkte jag hem. Jag var väldigt matt och trött och lade mig på soffan och vilade och genast fick jag tröst av både Turre och Judas som låg på min mage och ben och visade att jag varit saknad.
Jag sov inte, jag bara vilade och lät värktabletterna mildra smärtan. Senare dök L upp med en hel kartong med glass, 20 stycken blandade GB Klassiker. Hon sa att hon kommit på strax efter att hon köpt den att jag har helt fullt i frysen, jag gillar det faktum att det finns någon som känner mig så bra!
Vi hjälptes åt att packa om frysen och vi petade in glassar överallt där det fanns minsta plats och slutligen var alla utom en packade och den åt jag upp.


Inga kommentarer: