torsdag 31 maj 2012

Fantastisk kväll


25/5 På fredagen jobbade jag hemma och det blev tungt eftersom jag vaknade med migrän som jag var tvungen att ta en spruta för. Sen blev det stressigt och det var en massa småsaker som tog alldeles för mycket tid, påminna leverantörer om att göra sitt jobb och så lite andra mail och telefonsamtal hit och dit. Men slutligen var jag i alla fall klar med allt som behövde göras just då och klockan var rätt mycket så jag duschade och gjorde mig iordning för att åka till J som fyllde år. Han bor hos sin brorsa när han är i Sverige så det skulle bli grillning och häng där med familj och ett par vänner. Det var varmt och skönt så jag tog klänning på mig och kom lite sent, runt 18.30. Jag hade tagit med mig vattenmelonen jag hade hemma och den uppskattades. Sen pratade jag med en massa trevligt folk och fotade en del, det spelades väldigt bra musik och vi var flera som bad att få spellistan av J. Senare på kvällen följde D med mig och Turre på promenad för Turre hade suttit i bilen några timmar då. Turre hoppade rakt ut i sjön och simmade runt och sen lekte vi lite med honom och sen var det tillbaka till bilen för honom. När leden tunnades ut på folk senare så tyckte L att jag skulle släppa ut honom och precis då började det regna så vi satte oss i tältet allihopa medan Turre undersökte omgivningarna. Vid midnatt åkte jag hemåt efter en lugn och fin kväll med goda vänner och var nöjd. Vi hade kunnat sitta ute hela kvällen utan att frysa också, när jag åkte hemåt visade termometern på 18 grader fortfarande.









1 kommentar:

Lina sa...

Fina bilder! Puss