onsdag 23 maj 2012

Med en fot på rätt ställe så kan det gå




17/5 På torsdagen vaknade jag plötsligt och mådde bra! Hur kan det bli bra sådär plötsligt? Jag hade ju inte fått något gjort på 1½ vecka och sånt gör mig stressad så nu ringde jag systerdottern och frågade om hon kunde hjälpa mig med träden jag skulle hämta. Hon ställde upp som vanligt och efter frukost åkte jag och hämtade henne och så åkte vi till jobbet och hämtade släpet. Det tog ett tag för oss att lista ut hur dragkroken skulle monteras och att kontakten på bilen skulle vridas ned och att man måste sätta en adapter på den för att sladden skulle gå i, men egentligen var det inte så krångligt, jag hade bara inte hängt med när killen på bilfirman visade mig hur det gjordes, jag var ju för yr och virrig då. Sen åkte vi till Ju's jobb för att ta hand om de fallna träden till att börja med. Jag sågade och L bar bitarna till släpet som stod en bit bort. Tyvärr är jag inte helt nöjd med motorsågen längre, den ska ha en dubbelt så stor motor som den förra jag hade, men den stannar hela tiden och orkar inte med att såga igenom större stammar, bara grenar...
L började tugga på en träbit som såg ut som en melonskiva men den var visst mycket torrare.
Till slut gav vi upp och lämnade sista biten av stammen och åkte hemåt. Vi hjälptes åt att lasta av släpet hemma och lade allt på vedhögen. Sen lastade vi sopor i släpet, jag kastade allt som legat och väntat på att jag skulle ha dragkrok, det trasiga locket till badtunnan, det gamla plastbordet och en massa annat sånt som legat och skräpat. Det var mycket ris som skulle få plats i släpet och L klättrade in och trampade på det och det mesta fick vi faktiskt in även om vi inte trott att det skulle gå, men sen lämnade vi resten i en snygg hög som jag skulle ta nästa dag när jag tömt ur släpet.
När vi slutligen var klara körde jag hem L och sen ställde jag bil och släp att vänta till nästa dag då Sörab öppnat igen.
Till middag kkade jag svensk färskpotatis som jag betalat en massa för, men det var värt det. Jag hade tinat upp pepparbiff som jag stekte till det och så creme fraishe med salt, peppar och vitlök, riktigt gott!
Jag kunde fortfarande inte fatta att jag orkat så mycket under dagen.

Inga kommentarer: