torsdag 10 maj 2012

Prylar är kul


28/4 På lördagen åt jag frukost och sen åkte jag iväg till Rosersberg på maskinvisning, vi valde ut en motorsåg och en gräsklippare åt mig. Ordentliga grejer så att de ska hålla ett tag och klara av det jag behöver ha ut av dem.
De bjöd på en varmkorv innan jag åkte vidare till brorsan som bor i närheten. Där snackade jag med honom och våra föräldrar som var dar på fika och sen åkte jag hemåt. Jag kom igång ordentligt i trädgården och bar en massa täckbark och lade ut under vinbärsbuskarna och det blev ju mycket finare och håller ju ogräset borta rätt effektivt också. Sen tog jag äntligen itu med att göra klart äppelträdsbeskärningen. Det var ju bara ett halvt träd kvar men så har det ju stått ett bra tag. Quiz-L lyckades komma precis i tid för att helt slippa att hjälpa till med att bära, men jag var klar och vi gick in och jag satte igång med att laga lite mat åt oss.
Jag gjorde en kycklinggryta som var nästan identiskt med den jag gör med fisk, men av någon anledning smakar den verkligen helt annorlunda, men lika gott. Jag bestämde mig där och då att jag skulle göra just den grytan fast med ris till Valborgsfirandet.
Det är L som infört regeln att den som lagar maten slipper diska, det var nog mest för att få ungarna att diska när vi lagat maten, men nu blev det hon som fick diska och det gjorde hon med gott humör även fast jag samlade all disk jag kunde hitta.
Sen snackade vi skit större delen av kvällen






Inga kommentarer: