torsdag 10 maj 2012

Inte en gravsten i sikte

24/4 På tisdagen fick jag mycket gjort både på jobbet och privat. Jag beställde tid för att ta ut min p-stav eftersom jag insett att jag inte gått ned något i vikt alls sedan jag satte in den nästan 2 år sedan och nu har jag till och med börjat gå upp...
Jag fick tid redan dagen därpå och det kändes bra att ha fixat det.
Jag fixade också recept på vitaminer och migränmedicin från min husläkare och på eftermiddagen gick jag och hämtade ut den och köpte bedövningssalva inför ingreppet dagen därpå.
Eftersom rådjuren inte tycks kunna lämna mina växter ifred i år så åkte jag till Plantagen för att se vad som finns att göra åt det. På vägen dit åkte jag förbi kyrkogården för att se om mina väns gravsten kommit upp igen. Men trots att det var på Allhelgona som vi började ordna med det så var den fortfarande inte på plats. Jag börjar bli orolig för att den försvunnit någonstans.
På Plantagen tipsade de om att det bästa mot rådjur faktiskt var vitlök så efteråt åkte jag till Ica för att köpa en vitlöksfläta och edamamebönor, men Ica tycks fortfarande ha helt slut på Edamamebönor på sitt huvudlager så jag blev återigen utan...
På kvällen lagade jag fisk med dragonsås så som Ju gjort när vi var på torpet och det blev bra om än inte så bra som hon lyckades. Fisken vände jag bara i mjöl och stekte och jag kan fortfarande inte smälta hur mycket bättre det smakar med färsk fisk i jämförelse med fryst. Till för något år sedan insåg jag inte att det var någon skillnad.

Inga kommentarer: