onsdag 2 maj 2012

Vad är egentligen Chewbacka för nåt?



23/4 På måndagen åkte jag bara till jobbet för att lämna Turre på kontoret och för att hoppa in i kollegan J's bil, min hade ju fortfarande vinterdäck och helgen hade liksom varit för kort för att jag skulle ha hunnit byta på den. Vi skulle in till en kund på möte och det gick bra. Sen visade J mig ett minnesrum de har i sina lokaler, för stupade svenskar i flygvapnet, det var ett fint rum med en massa namn på väggen. Jag tycker förstås att det är tragisk att det finns en massa namn på den väggen men måste samtidigt inse att vi i Sverige är väldigt lyckligt lottade, vi förlorar och har förlorat en promille mot vad de flesta andra länder har gjort även om det till viss del gjort att vi betett oss som fegisar genom historien.
Vi åkte kvickt tillbaka till kontoret eftersom J skulle ha besök från England under två dagar och de skulle ha en kurs. Jag fick inte mycket gjort under dagen med möte hela förmiddagen och möten större delen av eftermiddagen också. Framåt eftermiddagen stod det också klart att alla hade svårt att få till det för att ta hand om vår gäst, så trots att det inte var min gäst och eftersom jag tycker att det är kul att umgås med folk så erbjöd jag mig att ta med honom på quiz på kvällen. Det var egentligen inte meningen att jag skulle spela men efter att ha smsat med B så visste vi att de hade plats för oss i sitt lag och eftersom quizzet går på engelska så är det ju toppen att ta med sig gäster som är engelsktalande dit. Gästen D hade sagt att han gärna hängde med på quiz men att han inte var särskilt bra på sånt men det visade sig att han kunde en fråga som ingen av oss andra kunde svaret på: Vad är Chewbacka för varelse? Själv tog jag första 3-poängsfrågan och var den enda som kunde det svaret i vårt lag så det kändes bra att kunna bidra med något: Vad hette de tre systrarna i boken Unga Kvinnor (Little Women) i efternamn? Vi hade väldigt trevlig och åt även middag på Tudor och sen var jag var hemma vid midnatt ungefär.

Inga kommentarer: