torsdag 31 maj 2012

Åhhhej vad det går!

22/5 På jobbet på tisdagen gick det riktigt bra och jag fick en massa gjort och det kändes inte som om det gjort så mycket att jag inte kunnat göra en del under sjukskrivningen. Efter jobbet låg jag på hängmattan ute på altanen och solade någon halvtimme men sen kändes det som om mina knän fick för mycket sol så sen gick jag in. Min snälla närmaste granne hade tagit med sig en massa småträd och lovade att kapa upp dem åt mig och så skulle jag få det som ved. Han undrade också över veden som den andra grannen lämnat under ett träd för 2-3 år sedan och då kunde jag ge besked att jag precis fått den veden. Då sa han att han skulle kapa upp det också åt mig, tänk vilken tur jag har med grannar!
När jag kom in fick jag plötsligt en massa energi och skurade badrummet från tak till golv och sen diskade jag och vek tvätt, sen gick luften slutligen ur och jag hamnade i soffan en stund men sen lagade jag mat väldigt sent och stekte upp resterna av potatisen från dagen innan och en pepparbiff som visade sig vara ohyggligt seg och definitivt inte värd sina pengar.
Jag mailade med K under kvällen, en tjej i Kalifornien som kanske ska bo hos mig. Hon är en internetkompis, mammas, kompis, dotter... ja, komplicerat värre, men själv verkar hon inte vara det minsta komplicerad utan verkar vara smart, trevlig och glad. Nu ska vi bara lära känna varandra lite över mail så får vi se hur det blir.

Inga kommentarer: