onsdag 23 maj 2012

Ingen klår min bruchetta

15/5 På tisdagen tog jag det lugnt en stor del av dagen och sen kunde jag inte låta bli att klippa gräsmattan trots att läkarna sagt att jag skulle ta det lugnt och inte göra något fysiskt alls. Men gräsmattan såg ut som en djungel och det var verkligen dags.
Jag avslutade det hela med att hälla klippet under grannens vinbärsbuskar som som de bett mig göra, men antingen var jag trött eller så var det medicinerna som gjorde mig trög, men plötsligt lyckades jag piska en vinbärsgren rakt i ögat på mig själv och inte löst heller... Det tog ett tag innan jag ens kunde ta mig därifrån, jag såg ju inget. Jag gillar inte den nya gräsklipparen, den klipper inte tillräckligt kort ens på lägsta nivån, det syns inte ens att man klippt gräset.
När jag kom in satte jag en bröddeg och vilade lite på soffan och sen gjorde jag tomatröra till bruchetta eftersom S skulle komma över och hade önskat sig mina hemgjorda bruchetta.
Jag städade köket vartefter och kände mig ganska nöjd, men sen började halsen göra jätteont och det gör den ju långt innan jag får ta fler tabletter. Men slutligen fick jag ta fler i alla fall och det avtog efter en stund. Att äta bruchetta med en massa vitlök är kanske inte att rekommendera ändå om man har öppna sår i halsen även om man äter smärtstillande, jag lovar att det svider! Men jag gör grymma bruchetta och det var garanterat värt det!
Vi såg Bridesmaids så som vi sagt länge att vi skulle göra, det var för att vi skulle se den som jag köpte den en gång i tiden.




Inga kommentarer: