onsdag 26 januari 2011

Tung måndag, men rätt kul

På måndagen vaknade jag med migrän och det var väldigt länge sedan sist, men jag har haft det på känn ett tag eftersom nacken har varit trött och öm. Framåt lunch kunde jag äta frukost och sen åkte jag till jobbet. Det var tur att jag kunde göra det för jag hade en del att göra inför tisdagens möte. Jag packade grejer och information i min pilotväska med hjul och den ser ganska stor ut men det är jättesvårt att få något alls i den. Mamma tog med sig Turre hem eftersom jag skulle vara upptagen hela kvällen och åka väldigt tidigt på tisdagsmorgonen. Jag blev klar så att jag knappt hade tid nog att hinna till gymmet till utsatt tid. Jag var inbokad på ännu ett provpass på SATS, den här gången "Shape". Vad det var hade jag ingen aning om, men det är väl därför man ska prova kanske? Det visade sig vara ett både tufft och populärt pass, det var knappt att vi fick plats allihopa. Det var en hel massa benböj och det med olika armrörelser och med hantlar och skivstång (tom), jag som har ruskigt dåliga armmuskler tyckte att en del av armrörelserna med tyngder var jättetunga och började undra om det var så smart att gå ett sånt här pass dagen före ett viktigt möte? När passet slutligen var över var jag trött men rätt nöjd, strechning hann jag med, men inte den där "avskrittningen" som jag normalt vill göra. Det var bara att hämta grejerna i skåpet, skynda hem och hoppa i duschen. I stressen glömde jag dessutom min vattenflaska stående på en hylla i omklädningsrummet, så nu måste jag köpa en ny... När jag vände mig om för att lämna omklädningsrummet såg jag en förskräcklig syn... en kvinna i 50-års åldern stod framför spegeln iklädd endast en kort t-shirt, jag kunde se hela muffen kan jag lova, där står hon helt oberörd utan en gest att sätta på sig byxor, tittar sig i spegeln och.... äter en banan! Det var det mest bizarra jag någonsin sett i verkligheten, det enda som kommer i närheten är väl den där scenen i Yrrol där alla går utan byxor. Vad får en människa att prioritera tröja framför byxor? Och vad får en människa att prioritera att äta banan innan den sätter på sig byxor?

Efter en snabb dusch och en lika snabb sminkning satte jag mig i bilen och körde mot stan och måndagsquizzet på Tudor Arms. På vägen ringde jag A i Botkyrka som ringt medan jag hade signalen avständ på gymmet. Det var kul att se laget igen efter jul- och nyårsuppehållet, jag märker att jag saknar dem när det går för lång tid mellan omgångarna. På bilden ser ni ungefär hur det brukar gå till i vårt lag. Vi brukar säga att quizmaster låter oss sitta ute i kapprummet för att han litar på att vi inte fuskar, men i hemlighet tror vi att vi är förpassade dit för att vi beter oss som barnungar. Vi brukar rita på varandra, kittlas och brottas, men kul har vi i alla fall och dessutom trivs vi med att sitta därute, vi slipper viska när vi diskuterar svaren och ingen stör sig på att vi busar.
Trots att vi tyckte det kändes väldigt svårt så lyckades vi klämma in en 2:a plats och hade dessutom rätt på båda 3-poängsfrågorna.
När jag kom hem skulle jag packa det sista eftersom det skulle bli en tidigt morgon, men då visade det sig att datorn hade laddat ur sig helt eftersom den inte lyckats försätta sig i viloläge, så det var bara att låta den sitta inpluggad och ladda under de få timmar som återstod före avfärd. Jag kom inte i säng förrän vid 1 tror jag och hade lite ångest inför tisdagen och den trötthet jag antog skulle följa på en sån här stress och så kort sömn.

Inga kommentarer: