tisdag 11 januari 2011

Jobb igen och så lite shopping

På måndagen var det dags att återgå till jobbet och visserligen hade jag kommit i säng tidigt kvällen innan, men vaknade av att Turre nös om och om igen. Jag hade då sovit i 2½ timme och till slut var jag så pass vaken att det inte var någon idé att ligga kvar i sängen. Dessutom började jag bli hungrig. Jag hade hoppat över middagen eftersom jag var trött men inte hungrig, nu kunde jag inte sova, men hungern var tillbaka. Slutligen gick jag upp och åt lite sill och potatis och kom i säng 1-2 timmar efter att jag gått upp. Men ni ska ju inte tro att jag kunde somna om, nej det gjorde jag inte förrän runt 5 på morgonen...
Första jobbdagen gick trots allt rätt bra, tröttheten hade inte riktigt kommit ikapp mig. När jag inte kunde somna natten innan låg jag och funderade på en massa saker, bland annat vilket gym jag ska börja gå till och vad det kan tänkas kosta. Så på fikarastenmåndageftermiddagen satt jag kvar vid datorn och anmälde mig till en provvecka på Medley i Väsby, deras månadsavgift är 390:- och då har de gruppass, simning och gym. Jag anmälde också intresse till SATS som skulle ringa upp och informera mera. Jag har ju hållt igång hela livet men för ungefär 2 år sedan var det flera faktorer som gjorde att jag helt la av. Vi hade träningskort på E2 genom jobbbet och de blev uppköpta av SATS som höjde månadsavgifterna så pass att vår arbetsgivare inte kunde fortsätta att bjuda på det. Ungefär samtidigt gav min sköldkörtel upp nästan helt och jag som tränade till viss del eftersom man sägs bli piggare av det höll på att somna sittande på gymmaskinerna mellan upprepningarna... Till slut blev det helt enkelt för jobbigt, min kropp ville inte ge ifrån sig den extra energi det innebar att träna så pass mycket som jag gjorde och till slut tog orken helt slut. Men nu medicinerar jag med levaxin och jag börjar känna lite skillnad, så nu tänkte jag försöka igen. Efter jobbet åkte jag ned till Väsby centrum och letade Sport-BH, jag tittade på Intersport, Stadium och TrosShopen, det enda ställe där de visade någon intresse för mig var på TrosShopen och det i kombination med att de hade en väldigt bra sport-BH gjorde att jag handlade där trots att det blev dyrare. Jag sprang på A som hade bråttom hem för att laga mat till dottern och kompisarna och strax senare träffade jag L och M, två fina systrar jag har känt sedan de var ganska små, nu var de och handlade och hade med sig sina små barn, de gulliga kusinerna A och L. Vi pratade en del och jag fick veta att deras mamma skulle komma hem på semester i veckan, hon bor tillfälligt i Gambia. Jag ska se till att åka förbi och umgås lite med henne, men jag ska ge henne en chans att landa först. L har tidigare bjudit in mig till innebandyträning på onsdagar och eftersom jag bara kan varannan onsdag trodde jag att jag inte "fick" vara med alls, men det fick jag sa hon nu. Kanske ska göra det då. Men de andra har väl redan lärt känna varandra och blivit lite duktiga kanske?
Sen gick jag in på Gina Tricot för att se om de hade mina favoritlinnen eller t-shirts inne och det hade de, så jag köpte 3 linnen och 2 t-shirts med långa ärmar. Jag gillar färgerna, materialet och passformen. De har kul färger, materialet är svalt, torkar fort och håller både färg och form genom många tvättar och jag hade tänkt att använda dem på träningen. Sen gick jag in på Stadium och det slutade faktiskt med att jag kom ut med en innebandyklubba. Jag vet ju inte säkert om jag ska gå på bandyn eller inte, men utan klubba är det garanterat ingen idé att gå dit och det var REA på klubborna så jag betalade bara 250:- och det är rimligt. Spelar jag inte med tjejerna så kan i alla fall jag och Turre spela. Jag hittade också en nätpåse med 6 tennisbollar för 49:- så de köpte jag till Turre som förstås blev överlycklig. Jag gav honom en av bollarna och var tvungen att gömma resten eftersom han ville ha allihopa på en gång.

På kvällen åt jag en kycklingsallad jag gjorde själv med ruccola, isbergssallad, färsk spenat, gurka, körsbärstomater, färdiggrillade kycklingfiléer, hyvlad permesan och svarta oliver. Jag hade salt, citronjuice och olivolja på och det blev faktiskt fantastiskt gott!







Inga kommentarer: