onsdag 5 januari 2011

Åhh fy vilken röra...

Det värsta jag vet (nåja) är att ha det rörigt hemma och när man håller på och renoverar är det rörigt precis överallt. Jag hade alltså badrumsgrejer i hela hallen och delar av vardagsrummet, jag hade verktygslådan på matbordet, en Ikeakasse med borrmaskin och målargrejer på soffbordet och färgtråg, rollar och penslar i köket vilket leder till färgfläckar på diskbänk och i diskho...
Jag jobbade i alla fall hårt hela dagen och stor del av natten och plötsligt var jag så gott som färdig. Då hade jag målat väggarna 2 gånger och det är rätt jobbigt runt rör, tvättmaskiner och varmvattenberedare. Sen hade jag målat dörr- och fönsterfoder och även om jag var rätt noggrann får jag erkänna att det inte blev snyggt. Färgen var rätt rinnig och det blev droppbildningar och vågor i färgen, inte så snyggt...
Resten är snyggt däremot. För att jag var så duktig "fick" jag lyxlunch dagen till ära, det sista av reninnanlåret!
Behöver jag nämna att jag fortfarande inte hade grävt fram bilen efter nyår?

Inga kommentarer: